– LUB –

    ZNAJDŹ ODPOWIEDŹ PONIŻEJ:

    Q
    Jaki problem rozwiązuje Twoja firma?
    ADlaczego musisz wiedzieć: jeśli nie znasz odpowiedzi na to pytanie, skąd wiesz, czy Twój produkt lub usługa działa? Jest to jedno z najbardziej podstawowych pytań, które każdy właściciel firmy powinien sobie zadać, zanim jeszcze rozpocznie działalność.
    Gdzie znaleźć te informacje: Zapytaj swoich klientów, dlaczego zdecydowali się kupić od Ciebie (pomoże to również poprawić relacje z klientami).
    Q
    Jak Twoja firma generuje dochód?
    ADlaczego musisz wiedzieć: jakie części Twojej firmy są największymi sterownikami przychodów? Jeśli chcesz zmniejszyć koszty i zwiększyć przychody, pomoże ci to zrozumieć, gdzie powinieneś skupić swoje zasoby – i gdzie powinieneś potencjalnie ograniczyć swoje zasoby.
    Gdzie znaleźć te informacje: Miesięczny rachunek zysków i strat w ramach przychodów.
    Q
    Które części Twojej firmy są nieopłacalne?
    ADlaczego musisz wiedzieć: Zasoby są ograniczone. Twoja firma powinna wspierać tylko sprzedaż rzeczy, które rzeczywiście zarabiają pieniądze.
    Gdzie znaleźć te informacje: Miesięczny rachunek zysków i strat w pozycji przychody, koszt sprzedanych towarów i zysk netto według pozycji.
    Q
    Czy Twój przepływ gotówki jest dodatni każdego miesiąca?
    ADlaczego musisz wiedzieć: Ponownie, twoje zasoby są ograniczone. Jeśli więc istnieje obszar Twojej firmy, który generuje ujemny przepływ gotówki, może być konieczna ponowna ocena biznesplanu.
    Gdzie znaleźć te informacje: Miesięczny rachunek zysków i strat w pozycji przychody, koszt sprzedanych towarów i zysk netto według pozycji.
    Q
    Jaka jest Twoja strategia cenowa i dlaczego?
    ADlaczego musisz wiedzieć: klienci płacą za wartość. Trudno jest uzyskać duży zysk brutto na towarze.
    Gdzie znaleźć te informacje: Split test nowy, wyższe ceny z klientami.
    Q
    Ile czasu Ty i Twój zespół zarządzający spędzacie na generowaniu przychodów?
    ADlaczego musisz wiedzieć: jeśli nie generujesz przychodu, ponieważ wszystkie twoje pieniądze są wydawane na listę płac, to koszty ogólne są zbyt wysokie – a długofalowe firmy powodują duże straty.
    Gdzie znaleźć te informacje: Sprawdź swoje listy płac i sklasyfikuj każdego pracownika jako generującego dochód lub narzut. Bądź szczery.
    Q
    Jaki jest wskaźnik utrzymania klienta?
    ADlaczego musisz wiedzieć: jeśli Twoja firma pozwala starym klientom odejść, gdy przyprowadzasz nowe, to nie budujesz stabilnej firmy. Twoim celem powinno być zwiększenie liczby nowych i powtarzających się klientów.
    Gdzie znaleźć te informacje: Śledź dochody poszczególnych klientów z roku na rok i monitoruj ich zmiany.
    Q
    Czy Twoi klienci będą kierować do Twojej firmy inne osoby, które znają?
    ADlaczego musisz wiedzieć: marketing jest drogi, a otrzymywanie rekomendacji od istniejących klientów jest tanią alternatywą.
    Gdzie znaleźć te informacje: Zapytaj swoich klientów. Jeśli pozyskasz nowego klienta z istniejącego, śledź go, aby dać klientom cyklicznym specjalne oferty – i zachęć do polecania większej liczby klientów.
    Q
    Kim są twoi najcenniejsi klienci (a którzy są najbardziej kosztowni)?
    ADlaczego musisz wiedzieć: Ci klienci, którzy generują przychody, mogą monopolizować swoje zasoby i uniemożliwiać ci obsługę innych i zwiększanie rentowności.
    Gdzie znaleźć te informacje: Sprawdź swój zysk brutto według klienta i zapytaj swoich pracowników, którzy klienci są największymi sprawcami zasobów firmy.
    Q
    Jaka jest Twoja strategia w mediach społecznościowych?
    ADlaczego musisz wiedzieć: World Wide Web może być ogólnoświatową stratą czasu. Media społecznościowe muszą być częścią Twojej strategii marketingowej, ale może to być także ogromny czas.
    Gdzie znaleźć te informacje: Ustaw Google Alerts lub DEX Reputation Management, aby wypróbować wzmianki o mediach społecznościowych i określić, jaki krytyczny czynnik sukcesu wspiera Twoja strategia w mediach społecznościowych.

    – ZAPYTAJ O EKSPERCKĄ KONSULTACJĘ –